Eismo dalyvius drausmins sugriežtintos administracinės baudos

 

http://www.aina.lt/naujienos/aukstaitija/16759-eismo-dalyvius-drausmins-sugrieztintos-baudos.html

Eismo dalyvius drausmins sugriežtintos administracinės baudos

Teksto dydis: Padidinti tekstą Sumażinti tekstą

 

Nuo 2011 metų kovo 1 d. įsigaliojo kai kurie Administracinės teisės pažeidimų kodekso (ATPK) pakeitimai, sugriežtinantys administracinę atsakomybę už padarytus Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus.

 

Pakeitimus „Utenos dienai“ pakomentavo Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas komisaras Rolandas Antanas Skrebiškis.

Pagrindinis tikslas – drausminti vairuotojus

Sugriežtinta ATPK 124(1) str. 2 d. numatyta atsakomybė už kelio ženklų ar ženklinimo nesilaikymą, vairuotojų pareigų pėstiesiems (išskyrus nesustojimą prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalauja taisyklės) nevykdymą, važiavimą šaligatviu, veja ar pėsčiųjų (dviračių) taku. Už šiuos pažeidimus dabar skiriama bauda nuo 100 iki 300 litų (iki šiol buvo nuo 50 iki 100 litų).

Už KET nustatytos sustojimo ir stovėjimo tvarkos pažeidimus, vairuotojų apsisukimą pėsčiųjų perėjose, tuneliuose, ant tiltų, estakadų, viadukų ir po jais, tolimųjų šviesų neperjungimą į artimąsias tamsoje, likus iki atvažiuojančios priešpriešiais transporto priemonės mažiau kaip 150 metrų, važiavimo automagistralėse, taip pat žmonių vežimo taisyklių pažeidimą (ATPK 124(1) str. 2 ir 4 d. d.) dabar skiriama nuo 100 iki 300 litų bauda (buvo nuo 40 iki 80 litų).

Gerokai sugriežtėjo atsakomybė už KET nustatytos įspėjamųjų signalų naudojimo tvarkos pažeidimą ir draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis (išskyrus tuos atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas) nesilaikymą. Jei iki šiol už tai buvo skiriama nuo 20 iki 40 litų bauda arba įspėjimas, tai nuo dabar – bauda nuo 100 iki 300 litų.

Be to, už daugelį paminėtų KET pažeidimų, t. y. kelio ženklų ar ženklinimo nesilaikymą, įspėjamųjų signalų naudojimo tvarkos pažeidimą, draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis nesilaikymą, važiavimą esant draudžiamajam šviesoforo signalui arba reguliuotojo gestui, nesustojimą prieš pėsčiųjų perėją ir kitų vairuotojo pareigų pėstiesiems nevykdymą, važiavimą šaligatviu, veja ar pėsčiųjų (dviračių) taku, apsisukimą pėsčiųjų perėjose, tuneliuose, ant tiltų, estakadų, viadukų ir po jais, žmonių vežimo taisyklių pažeidimą griežtesnės nuobaudos nei kitiems vairuotojams bus skiriamos asmenims, vežantiems keleivius keleivinėmis transporto priemonėmis vietinio (miesto) susisiekimo maršrutais (ATPK 124(1) str. 6 d.). Tokiems vairuotojams numatyta nuo 300 iki 500 litų bauda arba (ir) teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo vieno iki trijų mėnesių.

Pėsčias ar vežime – laikykis eismo tvarkos

Sugriežtinta atsakomybė ir labiausiai pažeidžiamai eismo dalyvių grupei – pėstiesiems, taip pat dviratininkams, vadeliotojams, mopedų ir keturračių motociklų vairuotojams.
Už pėsčiųjų važiuojamosios kelio dalies perėjimą arba ėjimą ja ten, kur draudžiama, taip pat asmenų, kurie naudojasi keliais, nepaklusimą eismo reguliavimo signalams, kelio ženklų, ženklinimo reikalavimų, taip pat eismo tvarkos automagistralėse nesilaikymą bus skiriama nuo 80 iki 140 litų bauda (iki šiol buvo nuo 50 iki 100 litų). Tokia pat bauda numatyta pėstiesiems, dviratininkams ir vadeliotojams už KET nustatytų elgesio tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui taisyklių pažeidimus, mopedo ar lengvojo keturračio motociklo vairavimą neužsidėjus ar neužsisegus motociklininko šalmo. Iki kovo 1 dienos šios baudos buvo perpus mažesnės.

Už mopedų ar lengvųjų keturračių vairavimą neturint teisės juos vairuoti dabar skiriama bauda nuo 200 iki 300 litų (buvo nuo 20 iki 40 litų).

Sugriežtėjo atsakomybė ir transporto priemonės savininkui (valdytojui) už Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nustatytų reikalavimų nurodyti pareigūnui duomenis apie asmenį, kuris tam tikru metu valdė ar naudojosi transporto priemonės savininkui (valdytojui) priklausančia transporto priemone, nevykdymą. Fiziniam asmeniui nustatyta nuo 300 iki 800 litų, o įmonės, įstaigos, organizacijos ar jos filialo vadovui – nuo 300 iki 1 000 litų. Beje, iki kovo 1 dienos transporto priemonės savininkui (valdytojui) galėjo būti skiriama bauda tik iki 500 litų. Ta pati veika, padaryta asmenų, jau baustų administracine tvarka už Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nevykdymą, užtraukia itin solidžią baudą – nuo 1 500 iki 2 000 litų.

Nuo kovo 1 dienos administracinės teisės pažeidimo protokolas su administraciniais nurodymais siunčiamas transporto priemonės savininkui (valdytojui) ne tik už sustojimo ir stovėjimo tvarkos pažeidimus, bet ir už nustatyto greičio viršijimą.

Pareigūnus įpareigoja priesaika

„Suprantama, daugelis eismo dalyvių sugriežtintą administracinę atsakomybę už KET pažeidimus vertina nevienareikšmiškai. Vieni pritaria, kiti smerkia – žmonėms dabar ir taip sunkus gyvenimas, todėl nėra reikalo jį dar sunkinti. Tačiau kol kas veiksmingesnių priemonių už nuobaudų griežtinimą tarytum ir nėra. Antai, kai teisės vairuoti atėmimas buvo pradėtas taikyti ir asmenims, vairavusiems lengvai apsvaigus nuo alkoholio, tokių pažeidėjų labai sumažėjo. Ir už čia minėtus KET pažeidimus sumokėję ne keliasdešimt litų, o, sakykim, visą šimtą, vairuotojai ir pėstieji jau turės apie ką pagalvoti“, – „Utenos dienai“ sakė komisaras.

Paklaustas, kaip ir kokiomis priemonėmis kelių policijos pareigūnai įrodinės vairuotojų kaltę, jei ji bus atkakliai neigiama, R. A. Skrebiškis sakė, kad ATPK protokolus paprastai surašo du priesaiką davę pareigūnai. Tai svarbus momentas. Be to, pareigūnai gali pažeidimus ir pažeidėjus fotografuoti. „Jeigu paaiškėja, kad dėl pažeidimo kaltas ne konkrečios autotransporto priemonės savininkas, o kitas, turintis teisę tą automobilį vairuoti asmuo, tai savininko atsiprašome, palinkime jam sėkmingo vairavimo ir baudžiame tikrąjį kaltininką. Jeigu vairuotojas neigia vairavimo metu kalbėjęsis mobiliojo ryšio telefonu, o pareigūnai tai užfiksavo, mums ginčą išspręsti dabar labai paprasta – galima pažiūrėti į telefono atminties duomenis arba gauti pokalbio išklotinę su užfiksuotais visais pokalbio parametrais. Turiu pasakyti, kad skundų dėl neteisėto nubaudimo pasitaiko vienas kitas“, – „Utenos dienai“ sakė R. A. Skrebiškis.

Komisaras pabrėžė, kad ypač operatyviai ir jautriai reaguojama į piliečių skundus dėl nedrausmingų vairuotojų. Nė vienas žodinis signalas, nė viena atsiųsta elektroniniu paštu ar laišku medžiaga nelieka nepastebėta.

Utenos diena

 

Cituojant „AINA“, būtina nurodyti šaltinį: AINA

 

Parašykite komentarą

Veloland.lt - Maršrutai - paslaugos - naujienos