Kaip savo dviratį paruošti žiemos miegui?

Leider ist der Eintrag nur auf Lietuvių verfügbar.

straipsnis apie dviračių laikymą žiemą, paviešinta čia alfa.lt

čia papildomai dar sandėliavimo teikančiųjų sąlygos ir kontaktai


Indrei atsibodo: šalta, šlapia, slidu. Nuo pavasario ji mynė dviračiu per visą miestą: nuo namų iki parduotuvės, iki darbo, iki ežero. O dabar vėl sunku rikiuotis į eiles stotelėse ir važiuoti autobusu. Bet jai kyla du klausimai: kur saugiai palikti dviratį ir ką daryti, kad tik atšilus orams vėl galėtų toliau minti?

Pasiūlymų sandėliuoti dviračius Vilniuje yra nemažai ir nebrangių. Bet dauguma dviratininkų vis dar randa vietos savo rūsyje, garaže arba balkone. Kadangi pačiam teko matyti pavasarį jau visai pelėsiais apaugusius plieninius žirgus, noriu – Indrei ir visiems – pateikti kelis paprastus patarimus. Viskam atlikti tereiks mažiau nei valandos, ir be didesnių rūpesčių kitąmet dviračiu važinėsite toliau ir geriau susipažinsite su savo ratuotu draugu.

Dviračio sandėliavimo pasiūlymai

Keista, bet Vilniuje bent šešiose vietose siūloma priimti peržiemoti dviratį. Tačiau važiuojant mikrorajonų gatvėmis daugiabučių balkonuose matyti daug dviračių: daugelis nenori išlaidauti dviračio saugojimui ir patys jam randa vietos – kur nors ir kaip nors. Labai mylintys savo dviratį pakabina jį virš lovos. Visiems dviračių laikymo žiemos metu atvejams siūlome penkias paprastas taisykles.

Penki dviračio laikymo įsakymai

Jei dviratis žiemą buvo gerai laikomas, pavasarį iš esmės tereikia tik pripūsti padangas. Juk kas gali nutikti, kai dviratis ilsisi švarus, sausas ir uždengtas? Taigi, būtent tokios ir penkios taisyklės:

Nuvalykite;

Sutepkite;

Atlaisvinkite;

Laikykite sausai;

Uždenkite.

1. Nuvalykite!

Kartais tikrai verta nuvalyti dviratį. Ir tuo labiau prieš žiemą. Tada atėjus pavasariui beliks tik šiek tiek nuvalyti dulkes, ir bus galima važiuoti. Jau daug rašyta apie teisingą valymą, bet visų pirma reikia paimti pirštines ir sausu skudurėliu nuvalyti purvą. Galima naudoti ir plastmasinį šepetėlį, bet nebūtina. Tik jokiu būdu nenaudokite metalinių šepetėlių ar kitų aštrių daiktų, nes jie gali sugadinti dviračio laką. Galima valyti vandenyje sumirkytu skudurėliu, ir šiek tiek naudoti indų ploviklio, bet tada reikia atkreipti dėmesį, kad vanduo nepatektų į jautrias vietas: guolius (prie vairo ir minimo ašies) ir amortizuojančią šakę. Po to reikia sausu skudurėliu viską nusausinti. Sunkiausias ir nešvariausias darbas – nuvalyti purvą nuo grandinės (todėl ir patarėme užsidėti pirštines). Tam galima naudoti truputį alyvos (žr. ir kitą punktą). Kai visas purvas nuo grandinės bus nuvalytas, ji vėl blizgės. Matote, valymo pabaigoje jūsų dviratis atrodys švarus tarsi naujas ir iškart norėsis sėsti ir važiuoti. Bet palaukite! Tik po žiemos. Kol kas dar turime atlikti kitus darbus.

2. Sutepkite!

Švarų dviratį reikia sutepti tam tikrose „jautriose“ vietose: tai visos metalinės dalys, kurios „juda“. Tai pirmiausia grandinė – kad ją apsaugotume, galime užtepti ir „riebesnių“ tepalų (skirtų guoliams), storas jų sluoksnis apsaugos grandinę nuo vandens ir rūdijimo. Pavasarį mes tą sluoksnį nuvalysime skudurėliu. Bet dar yra ir kitų vietų: į trosų šarvus vertėtų įlašinti tepaliuko, lašeliai greitai nubėgs į visą trosą, ir jis bus apsaugotas nuo rūdijimo, be to, lengviau judės. Yra stabdžių trosai ir pavarų trosai. Kai trosai yra visiškai uždarame šarve, pvz., kai kuriose pavarų sistemose – tada geriausiai jų neliesti: uždariame šarve jie ir taip yra apsaugoti.

Yra daug specialių tepalų, bet eiliniam vartotojui dažniausiai pakanka paprastos „buitinės“ alyvos, kuri naudojama ir kitiems buitiniams prietaisams, pavyzdžiui, siuvimo mašinoms tepti. Jos galima nusipirkti mažuose plastmasiniuose buteliukuose. Jokiu būdu nenaudokite visur parduodamų purškiamų „WD-40“ tepalų. Jie per skysti, gadina dviračių grandines, iš guolių „išplaus“ juose esančius tepalus. Dėl tokio guolių „nusausinimo“ jie greitai dėvisi, guoliai sunkiai suksis ir galiausiai teks juos pakeisti. To galima išvengti naudojant paprastą mineralinę alyvą.

3. Atlaisvinkite!

Dviratis kaip ir žmogus nuolat jaučia įtampą. Labiausiai įtemptos jo vietos yra stabdžiai ir pavaros, tiksliau, jose esančios spyruoklės. Kad jos ilgiau tarnautų, ilgo dviračio laikymo metu jas atlaisvinkite.

Visų pirma stabdžiai: daugumos šiandien naudojamų stabdžių kaladėlės spaudžia ratlankį ir taip sustabdo ratą. Nuo ratlankio jas nustumia spyruoklės. Todėl ilgo laikymo metu rekomenduojama kaladėles „iškabinti“ ir taip atlaisvinti spyruokles nuo nuolatinio įtempimo. Išimtis – hidrauliniai stabdžiai. Dviratį su tokiais stabdžiais rekomenduojama laikyti stačią arba pakabintą horizontaliai. Jei dviratį pakabinsite vertikaliai, tada rekomenduojama pasispaudusią rankeną užfiksuoti. Taip oras negalės patekti į hidraulikos sistemą.

Jei dviratis su išorinėmis pavaromis, dar reikia atlaisvinti grandinę. Priekyje perjungiame į mažiausią pavarą, gale į aukščiausią – kitaip sakant, į mažiausią žvaigždutę.

Dviračių žinovai dabar sakys, kad jungti „skersai“ grandinę nereikia. Ir tai visiška tiesa, todėl gudruoliams rekomenduojama grandinę atsargiai nuimti. O kitiems gal nereikia, nes mes grandinei esant tokioje padėtyje nevažiuojame.

Pavarų trosą galima atleisti ir dviračiuose su vidinėmis pavaromis: dažniausiai perjungiama į pirmąją pavarą.

4. Laikykite sausai!

Dviračio žiemos metu šiltai laikyti nereikia, nes jame nėra užšalti galinčių skysčių. Svarbiausia laikyti jį sausoje vietoje. Kadangi daugelis dviračio detalių metalinės, vanduo joms kenkia. O pelėsiai ant audinių – sėdynės bei rankenų – gali sukelti ligas. Bet rūdims ir pelėsiams reikia vandens, todėl sausas oras saugo ne tik nuo rūdijimo, bet ir nuo pelėsių! Todėl laikyti dviratį vėdinamame balkone geriau nei drėgname rūsyje (jei balkonas apsaugotas nuo vagių arba yra galimybė dviratį prirakinti).

5. Uždenkite!

Jei dviratis labiausiai bijo vandens, tada švarų, sausą ir gerai suteptą dviratį patartina uždengti celofanu arba specialiu „dviračių garažu“. Mobilieji dviračių garažai yra skirti ir motociklams, ir mopedams. Ir šiuo atveju patariame atkreipti dėmesį, kad po plėvele nesikauptų vanduo, būtų geras vėdinimas.

Žvilgsnis į ateitį

2012 m. kovo mėnesį nuimkite dviračio garažą, įkabinkite stabdžius, nubraukite dulkes, pripūskite padangas, kai kur dar patepkite alyva… ir įsijunkite su Indre į didėjančias dviratininkų gretas mieste.

Sutepkite;

Atlaisvinkite;

Laikykite sausai;

Uždenkite.

1. Nuvalykite!

Kartais tikrai verta nuvalyti dviratį. Ir tuo labiau prieš žiemą. Tada atėjus pavasariui beliks tik šiek tiek nuvalyti dulkes, ir bus galima važiuoti. Jau daug rašyta apie teisingą valymą, bet visų pirma reikia paimti pirštines ir sausu skudurėliu nuvalyti purvą. Galima naudoti ir plastmasinį šepetėlį, bet nebūtina. Tik jokiu būdu nenaudokite metalinių šepetėlių ar kitų aštrių daiktų, nes jie gali sugadinti dviračio laką. Galima valyti vandenyje sumirkytu skudurėliu, ir šiek tiek naudoti indų ploviklio, bet tada reikia atkreipti dėmesį, kad vanduo nepatektų į jautrias vietas: guolius (prie vairo ir minimo ašies) ir amortizuojančią šakę. Po to reikia sausu skudurėliu viską nusausinti. Sunkiausias ir nešvariausias darbas – nuvalyti purvą nuo grandinės (todėl ir patarėme užsidėti pirštines). Tam galima naudoti truputį alyvos (žr. ir kitą punktą). Kai visas purvas nuo grandinės bus nuvalytas, ji vėl blizgės. Matote, valymo pabaigoje jūsų dviratis atrodys švarus tarsi naujas ir iškart norėsis sėsti ir važiuoti. Bet palaukite! Tik po žiemos. Kol kas dar turime atlikti kitus darbus.

2. Sutepkite!

Švarų dviratį reikia sutepti tam tikrose „jautriose“ vietose: tai visos metalinės dalys, kurios „juda“. Tai pirmiausia grandinė – kad ją apsaugotume, galime užtepti ir „riebesnių“ tepalų (skirtų guoliams), storas jų sluoksnis apsaugos grandinę nuo vandens ir rūdijimo. Pavasarį mes tą sluoksnį nuvalysime skudurėliu. Bet dar yra ir kitų vietų: į trosų šarvus vertėtų įlašinti tepaliuko, lašeliai greitai nubėgs į visą trosą, ir jis bus apsaugotas nuo rūdijimo, be to, lengviau judės. Yra stabdžių trosai ir pavarų trosai. Kai trosai yra visiškai uždarame šarve, pvz., kai kuriose pavarų sistemose – tada geriausiai jų neliesti: uždariame šarve jie ir taip yra apsaugoti.

Yra daug specialių tepalų, bet eiliniam vartotojui dažniausiai pakanka paprastos „buitinės“ alyvos, kuri naudojama ir kitiems buitiniams prietaisams, pavyzdžiui, siuvimo mašinoms tepti. Jos galima nusipirkti mažuose plastmasiniuose buteliukuose. Jokiu būdu nenaudokite visur parduodamų purškiamų „WD-40“ tepalų. Jie per skysti, gadina dviračių grandines, iš guolių „išplaus“ juose esančius tepalus. Dėl tokio guolių „nusausinimo“ jie greitai dėvisi, guoliai sunkiai suksis ir galiausiai teks juos pakeisti. To galima išvengti naudojant paprastą mineralinę alyvą.

3. Atlaisvinkite!

Dviratis kaip ir žmogus nuolat jaučia įtampą. Labiausiai įtemptos jo vietos yra stabdžiai ir pavaros, tiksliau, jose esančios spyruoklės. Kad jos ilgiau tarnautų, ilgo dviračio laikymo metu jas atlaisvinkite.

Visų pirma stabdžiai: daugumos šiandien naudojamų stabdžių kaladėlės spaudžia ratlankį ir taip sustabdo ratą. Nuo ratlankio jas nustumia spyruoklės. Todėl ilgo laikymo metu rekomenduojama kaladėles „iškabinti“ ir taip atlaisvinti spyruokles nuo nuolatinio įtempimo. Išimtis – hidrauliniai stabdžiai. Dviratį su tokiais stabdžiais rekomenduojama laikyti stačią arba pakabintą horizontaliai. Jei dviratį pakabinsite vertikaliai, tada rekomenduojama pasispaudusią rankeną užfiksuoti. Taip oras negalės patekti į hidraulikos sistemą.

Jei dviratis su išorinėmis pavaromis, dar reikia atlaisvinti grandinę. Priekyje perjungiame į mažiausią pavarą, gale į aukščiausią – kitaip sakant, į mažiausią žvaigždutę.

Dviračių žinovai dabar sakys, kad jungti „skersai“ grandinę nereikia. Ir tai visiška tiesa, todėl gudruoliams rekomenduojama grandinę atsargiai nuimti. O kitiems gal nereikia, nes mes grandinei esant tokioje padėtyje nevažiuojame.

Pavarų trosą galima atleisti ir dviračiuose su vidinėmis pavaromis: dažniausiai perjungiama į pirmąją pavarą.

4. Laikykite sausai!

Dviračio žiemos metu šiltai laikyti nereikia, nes jame nėra užšalti galinčių skysčių. Svarbiausia laikyti jį sausoje vietoje. Kadangi daugelis dviračio detalių metalinės, vanduo joms kenkia. O pelėsiai ant audinių – sėdynės bei rankenų – gali sukelti ligas. Bet rūdims ir pelėsiams reikia vandens, todėl sausas oras saugo ne tik nuo rūdijimo, bet ir nuo pelėsių! Todėl laikyti dviratį vėdinamame balkone geriau nei drėgname rūsyje (jei balkonas apsaugotas nuo vagių arba yra galimybė dviratį prirakinti).

5. Uždenkite!

Jei dviratis labiausiai bijo vandens, tada švarų, sausą ir gerai suteptą dviratį patartina uždengti celofanu arba specialiu „dviračių garažu“. Mobilieji dviračių garažai yra skirti ir motociklams, ir mopedams. Ir šiuo atveju patariame atkreipti dėmesį, kad po plėvele nesikauptų vanduo, būtų geras vėdinimas.

Žvilgsnis į ateitį

2012 m. kovo mėnesį nuimkite dviračio garažą, įkabinkite stabdžius, nubraukite dulkes, pripūskite padangas, kai kur dar patepkite alyva… ir įsijunkite su Indre į didėjančias dviratininkų gretas mieste.


Frank’as Wurft / Gintarė Dubickaitė

Autoriai yra Lietuvos dviratininkų bendrijos nariai

 

Dviračių sandėliavimo galimybės žiemai (Vilniuje)

 

Dviratis Jums , Kernavės g. 86, Tel. 8 600 28277, dviratisjums@gmail.com, www.dviratisjums.lt/

kaina sutartinė.

 

Dviračių taisykla, A. Goštauto 4, Tel.: 8 615 31453, info@dviraciutaisykla.lt, www.dviraciutaisykla.lt/

40 Lt/žiemai, su profilaktika – 100 Lt,

 

TOP DVIRATIS: Laisvės pr. 115, Tel. 8 670 94274, info@topdviratis.lt, www.topdviratis.lt

70 Lt (iki kovo mėn), įskaičiuotas paruošimas naujam sezonui.

 

Velo-city. Kauno g. 5 („Geležinis kablys“), Tel. 8 674 12123, velo-city@balticcycle.eu, www.velo-city.lt

10 Lt/mėn (ištisus metus), remontas + peržiūra pagal susitarimą.

velo-city.lt Sandelys

 

Veloklinika, Domaševičiaus g. 7 (už muzikos akademiją), Tel.: 8 606 87754, info@veloklinika.lt, www.veloklinika.lt

50Lt (iki kovo 1d. ), 90 Lt su profilaktika + kitos palaugos (remontas, paėmimias ir tt.)

 

Velotakas, Ukmergės g. 282 (prie „Maximos“), tel.: 8 618 45727, info@velotakas.lt, www.velotakas.lt

59 Lt (iki kovo 31 d.), yra papildomos paslaugos

 

Kommentar verfassen

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.

Velo-city Vilnius Book Now