dviratininkams draugiškai

 

3 Prekiniai (kokybės) ženklai (Label)

     

    3.1 Specializuotos paslaugos dviratininkams

       

      Specializuotos paslaugos dviratininkams yra gana naujas reiškinys, todėl bendrieji prekiniai ženklai su aiškiais reikalavimais buvo sukurti tik paskutiniais metais.

      Šios srities pradininkas Europoje be abejo yra Vokietijos dviratininkų klubas (ADFC), kurio iniciatyva Vokietijoje buvo sukurta “Bett & Bike” (lova ir dviratis) sistema.
      Kaip ir bendra dviračių turizmo plėtra, specializuotų paslaugų dviratininkams pasiūla išaugo iš mėgėjiško (entuziastų) į profesionaliai organizuotą lygmenį.

      Kaip nebūtų keista, sukūrus dviračių turizmo trasų tinklą arba jo kūrimo metu įvairiose šalyse dažnai pradedamas svarstyti specializuotų paslaugų dviratininkams kokybės gerinimo klausimas. Dažniausiai tos paslaugos reklamuojamos šūkiu "Sveiki atvykę, dviratininkai!". Toks šūkis – prekinis ženklas naudojamas Jungtinėje karalystėje (angliškai „Cyclists Welcome“) ir Norvegijoje (Syklist Velkommen). Analogiško pavadinimo įvedimas svarstomas Švedijoje, Suomijoje ir Estijoje.

      Austrijoje, Šiaurės Italijoje bei kituose romaniškai kalbančiose šalyse labiau naudojoma sąvoka "Bikehotel" (viešbutis dviratininkams), nepaisant to, kad "bike" angliškai gali reikšti ir motociklą. Šveicarijoje ir Danijoje taip pat yra paslaugų dviratininkams identifikavimo prekiniai ženklai, kurie turi savo kriterijus ir logotipus, bet oficialiai neturi pavadinimo. Taip yra dėl paprastos priežasties – kad išvengti to pačio pavadinimo rašymo kelis kartus skirtingomis kalbomis (Danijoje turistiniams leidiniams naudojamos 3 kalbos: danų, anglų ir vokiečių; Šveicarijoje yra 3 pagrindinės valstybinės kalbos: italų, prancūzų ir vokiečių, be kurių dar papildomai naudojama anglų kalba).

       

      Paminėtina kad kalnuose (Alpėse) kombinacija iš Kalnų Dviračio (vasaros metu) ir Kalnų dviračio turizmo (žiemos metu) labai sėkminga.

       

       

      .1.1 Prekinio kokybės ženklo apimtis

       

      Prekinio kokybės ženklo sąvoka apima ne vien tik apgyvendinimo paslaugas, bet dažniausiai tai yra daug platesnė sąvoka, apimanti:

      1. Apgyvendinimo paslaugas (įvairaus lygio)

      2. Maitinimo paslaugas

      3. Dviračių aptarnavimo paslaugas

      4. Turistines / kelionių ir transporto paslaugas

      5. Rėmėjus (pvz., Šveicarijoje taip vadinamos visos įstaigos, sudarančios geras sąlygas dviratininkams)

      6. Ekologiją – tai naujas argumentas, nukreiptas prieš oro teršimą ir triukšmą. Švarios ir sveikos aplinkos bei gyvensenos propagavimas daugelyje šalių, ypatingai Skandinavijoje, vokiškai ir olandiškai kalbančiose šalyse, pasidarė labai patrauklus siekiant pakelti verslo prestižą ir pelnyti klientų palankumą.

       

      Vokietijoje pagrindiniai 7 minimalūs reikalavimai yra gana formalūs, bet kaip matosi iš žemiau pateiktų pastabų, jie turėtų tapti europinio standarto pagrindu.

       

       

      3.1.2 Minimalūs reikalavimai

      (parengta pagal Vokietijos dviratininkų klubą – ADFC)

       

      1. Galimybė apsistoti vienai nakčiai

      2. Saugiai laikomas dviratis

      3. Šlapių drabužių ir turistinio inventoriaus išsidžiovinimo galimybė

      4. Svarbiausi įrankiai mažam remontui

      5. Artimiausios dviračių taisyklos pagalba esant didesnėms techninėms problemoms.

      6. Suteikiama informacinė medžiaga: regioniniai dviračių trasų/maršrutų žemėlapiai, autobusų ir traukinių tvarkaraščiai

      7. Rytais dviratininkams patiekiami maistingi ir sotūs pusryčiai

      3.1.2 “Bett & Bike” sistemos Vokietijoje įkūrėjo Wolfgang’o Reiche pastabos

      [laužtiniuose skliaustuose] Frank’o Wurft’o pastabos]

       

      1. Per pastaruosius 10 metų Vokietijos dviratininkų klubo (ADFC) pripažintų ir sertifikuotų apgyvendinimo įmonių skaičius išaugo nuo 216 iki beveik 4000 (tai didesnis negu 1800 proc. augimas).
        Todėl ”Bett & Bike” („lova ir dviratis“) yra laikomas vienu sėkmingiausių nakvynės paslaugų dviratininkams prekiniu kokybės ženklu. Kaimyninės šalys iš to taip pat nori gauti naudos kurdamos savo atskirus prekinius ženklus. Taip daryti nepatartina. Apjungus visas Europoje egzistuojančias sistemas į vieną bendrą prekinį ženklą, visi nuo to tik laimėtų, nes būtų galima panaudoti bendras rinkodaros priemones (sinergijos efektas). O patys dviratininkai, keliaudami po Bavariją Vokietijoje ar Baltijos valstybes, visada žinotų, kad po prekiniu ženklu slepiasi tos pačios arba panašios kokybės paslaugos (tuo tikslu Vokietijoje yra sukurti “7 minimalūs reikalavimai”).

      2. Nėra jokio reglamento nei konkretaus man žinomo objekto, kuris buvo planuojamas ir statomas orientuojantis į dviratininkus turistus. Beveik visos sertifikuotos „Bett & Bike“ nakvynės įstaigos tik vėliau buvo pritaikytos prie dviratininkų poreikių, bet dideli konstrukciniai pakeitimai retai kada buvo reikalingi.

       

      Svarbiausios pastabos:

      – [matomumas / patogumas] Stovų 4-6 dviračiams įrengimas prie viešbučio centrinio įėjimo yra privalumas tikram dviratininkų viešbučiui (net ir esant nedideliems dviratininkų srautams). Kiekvienas į viešbutį atvažiavęs dviratininkas pirmiausia privalo kur nors saugiai palikti (prirakinti) savo dviratį, kad galėtų eiti prie registratūros [dviračių stovai visiems matomoje vietoje parodo, kad ši įstaiga draugiškai nusiteikusi dviratininkų atžvilgiu]. Rekomenduojami apverstos U formos stovai, pagaminti iš storo metalinio vamzdžio ir įmūryti į žemę [stovai turi būti tinkami dviračio rėmo prirakinimui; jokiu būdu netinka dviračių stovai, vadinami “ratlankių žudikais”, kuriuose įstatomas ir fiksuojamas tik priekinis ratas].

       

      Privaloma turėti saugią patalpą, kurioje svečiai galėtų palikti savo brangius dviračius nakties ar poilsio dienos metu. Ši patalpa turėtų būti pirmame aukšte ar kitoje vietoje žemės lygyje; patikimai užrakinama. Tinkama patalpa yra garažas, kuris naudojamas tik dviratininkų reikmėms. Jei nėra kitos išeities, galimas variantas yra didelis ir sausas rūsio kambarys, prie kurio laiptų būtų įrengtas lovelis dviračio nuvežimui žemyn arba aukštyn.

       

      Privaloma turėti kambarį – džiovyklą, kurioje per naktį dviratininkai galėtų išsidžiovinti sušlapusius rūbus [ir avalynę] (!). Šiluminis mazgas dažnai yra geriausias sprendimas, jeigu jis svečiams yra gerai prieinamas ir kuriame galima rūbus pasidžiauti ant virvelių (reikalaujama mažiausiai 1,5 m erdvės kiekvienam svečiui). Specialus džiovinimo kambarys – džiovykla yra idealus variantas.

       

      – Dviračių remonto dirbtuvės yra neprivalomos, bet dviračių laikymui skirtame garaže svarbu turėti darbastalį su spaustuvais ir pagrindinių įrankių komplektą, gerą mechaninę (kojinę) pompą arba oro kompresorių su trimis skirtingais ventilių antgaliais. Tai padės dviratininkams išspręsti nedideles dviračių technines problemas.

       

          1. Palankių sąlygų dviratininkams sudarymas jiems draugiškose įstaigose

         

        Dviratininkams draugiškos įstaigos vystėsi išskirtinėse vietose skirtinguose regionuose, ir entuziastų dėka buvo pripažintos šalies mastu pagal įvairius paminėtus kokybės ženklus.

         

        Vokietijoje esančio kokybės ženklo “lova ir dviratis” valdytojų manymu, jų sukurtas kokybės standartas atitinka šiuos principus:

         

        • Saugumas (dviračio ir dviratininkų turto)

         

        • Patogumas (sudarytos sąlygos dviračiui lengvai įvažiuoti į vidų, pvz., garažą, kad nereikėtų nuo dviračio nuiminėti bagažo arba kilnoti pačio dviračio)

         

        • Universalumas (čia ne išimtis, bet pavyzdinis principas)

         

        • Viešumas (specializuotos paslaugos dviratininkams lengvai surandamos ir gerai matomos potencialių turistų bei vietinės bendruomenės)

         

        • Patikimumas (ypač dėl dviračių remonto)

         

        • Švara