Kuršių nerijos nacionalinio parko (KNNP) direkcijos darbuotojai šią žiemą išdarkė ir taip prastos būklės Neringos dviračių taką, tačiau dėl to nesijaučia kalti. Nuo Pervalkos iki Juodkrantės dviračių trasos dangą miškininkų sunkioji technika vietomis taip sugadino, kad dviratininkams tapo nesaugu čia važiuoti. Neringos miesto valdžia žada kuo skubiau imtis priemonių, kad prasidėjus dviračių sezonui dviratininkams netektų aplenkti šios atkarpos. Tačiau planuojama esminė Neringos dviračių tako rekonstrukcija stringa, beje, dėl tų pačių KNNP direkcijos darbuotojų reikalavimų.
"Po žiemos ištirpo ne tik sniegas, bet ir Neringos dviračių takas. Atkarpoje nuo Juodkrantės iki Pervalkos dviračių tako danga žiauriai sugadinta. Kadangi visą žiemą čia darbavosi miškininkai ir jų sunkiojitechnika, matyt, greideris, stumdydamas nuo tako sniegą, kad galėtų pravažiuoti traktoriai, vietomis iškabino ir asfaltą. Žodžiu, dabar pravažiuoti šią atkarpą dviračiu labai sudėtinga – praktiškai kas keletą metrų tenka nulipti nuo dviračio ir eiti pėsčiomis", – pasakojo klaipėdietis Igoris Popovas.
Dviratininkas sakė bijantis ir pagalvoti, kaip ši dviračių tako atkarpa atrodys, kai prasidės lietūs, kurie dar išplaus iš susidariusių duobių smėlį.
Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Saulius Ružinskas taip pat sakė esąs susirūpinęs dėl šią žiemą sugadinto nacionalinės ir tarptautinės svarbos Pajūrio dviračių trasos (EuroVelo 10 ir EuroVelo 13) tako dangos Kuršių nerijoje. Jis sakė išsiuntęs sudarkytos trasos nuotraukas ir Neringos valdžiai, ir kitoms suinteresuotoms institucijoms bei teiravosi, kaip planuojama sutvarkyti dviračių tako dangos kokybę iki vasaros sezono pradžios, kai šiuo taku pradės važinėti šimtai dviratininkų turistų iš užsienio ir Lietuvos.
"Esant tokiems dangos pažeidimams, kai nebėra kietos asfalto dangos kelių metrų atstume per visą tako plotį, dviratininkams yra pavojinga važiuoti, ypač sunkiai apkrautais dviračiais (taip dažniausiai keliauja užsienio turistai), nes dviratį ant smėlio gali sumėtyti ir žmogus gali nugriūti bei sunkiai susižaloti", – laiške rašo S. Ružinskas.
Pasak jo, dviračių tako atkarpa nuo Pervalkos iki Juodkrantės ir šiaip prastai prižiūrima – esą pakraščiuose žolės niekas nerauna, tad takas baigia susiaurėti ir dviratininkams nebėra galimybės prasilenkti.
Identifikuos
Neringos dviračių taką prižiūrinčios VĮ "Klaipėdos regiono keliai" atstovai vakar išsiuntė specialistus identifikuoti, kokio lygio žala padaryta dviračių takui.
"Kai tiksliai žinosime, kokio dydžio žala, bus galima pareikšti pretenzijas tiems, kurie tą taką sugadino – Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijai. Kas sugadino, tegul ir sutvarko", – sakė "Klaipėdos regiono kelių" Klaipėdos kelių tarnybos viršininkas Viktoras Baltmiškis.
Pasak jo, akivaizdu, kad dviračių takai visiškai nepritaikyti važiuoti sunkiasvorei technikai.
"Mes Neringos dviračių taką tik prižiūrime – nušluojame lapus, spyglius, nupučiame smėlį. Nors jis nėra idealios būklės, tačiau praėjusį rudenį jis dar buvo tinkamas naudoti", – sakė V. Baltmiškis.
Neringos savivaldybės administracijos direktorius Algimantas Vyšniauskas patikino, kad ateinantį pirmadienį bus sukviestos visos reikiamos struktūros ir bus nedelsiant sprendžiama, ką daryti su apgadinti dviračių taku.
Tomas Tukačiauskas nori, kad dviračių taku galėtų važinėti sunkioji technika. |
Nori kelio miškininkams
Kuršių nerijos nacionalinio parko (KNNP) direkcijos vadovas Tomas Tukačiauskas pripažino, kad dėl sudarkyto dviračių tako iš dalies kalti miškininkai, tačiau esą nebuvę kitos išeities.
"Visų pirma reikia neužmiršti, kad tas dviračių takas nutiestas ant miško kelio, tad miškininkams tiesiog nėra kito pasirinkimo, kur važiuoti. Kita vertus, dviračių takas ir taip jau buvo apgailėtinos būklės ir jo remontu rūpintis reikėjo jau seniai", – kalbėjo T. Tukačiauskas.
Pasak jo, nors Neringos valdžia ir rūpinasi šiuo dviračių taku, kol kas rezultatas apgailėtinas. Esą pernai į duobes buvo pilamas asfalto mišinys, tačiau toks remontas nepasiteisino.