http://www.mazoji-lietuva.lt/article.php?article=3537
Šilutės jubiliejui planuojama nutiesti naują dviračių taką | ![]() |
Nuo praėjusių metų Šilutėje pylimais palei Šyšos upę nuo geležinkelio tilto iki Hugo Šojaus dvaro tiesiamas naujas pėsčiųjų-dviratininkų takas. Tai Europos Sąjungos struktūrinių fondų remiamas projektas.
Nors jo vykdymo pabaiga numatyta tik kitų metų sausį, tačiau dedama daug pastangų, kad takas būtų nutiestas iki Šilutės 500-ojo gimtadienio, kuris bus švenčiamas 2011 m. gegužės 28 d. Įgyvendinant šį projektą pavyko sutaupyti lėšų, todėl Šilutės r. savivaldybės Planavimo ir plėtros skyrius rengia naują paraišką, pagal kurią už sutaupytus pinigus dviračių takas iš vienos pusės būtų pratęstas iki Verdainės tilto, iš kitos – nuo metalinio tilto Rusnės gatvėje iki Šilutės uosto.
Apie projektą
Šilutės r. savivaldybės Planavimo ir plėtros skyrius įgyvendina projektą „Šilutės miesto ir istorinio parko dviračių – pėsčiųjų takų rekonstrukcija I etapas“. Jis remiamas pagal sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“.
Projekto vadovė Rasa Kmitienė pasakoja: „Projektas pradėtas 2009 m. liepos 31 d. pateikus paraišką Verslo paramos agentūrai. Administravimo-finansavimo sutartis pasirašyta 2010 m. vasario 26 d. ES projektui įgyvendinti skyrė 986 tūkstančius, Savivaldybė 174 tūkstančius litų. Pasikeitus ekonominei padėčiai ir atpigus statybos darbams bei medžiagoms, numatoma sutaupyti apie 0,5 milijono litų. Už šias lėšas planuojama pratęsti dviračių – pėsčiųjų taką į abi puses. Tiesa, tai tik numatomas maršrutas, nes pradėti rengti naują projektą, tiksliai nežinant, kiek pavyks sutaupyti lėšų, negalima. Maršrutas bus nužymėtas techninio projekto ruošimo stadijoje.“
Rekonstravus pėsčiųjų-dviratininkų takus Šilutės dvaro parko ir miesto parko teritorijoje, bus padidintas teritorijos prieinamumas, pagerintas jos įvaizdis. Tokiu būdu padidės kitų lankytinų objektų patrauklumas, bus sudarytos sąlygos intensyviau išnaudoti šioje teritorijoje esančių turizmo objektų potencialą: padidinti tiek vietinių, tiek atvažiuojančių turistų srautus, pritraukti privačių investicijų lauko kavinių, turizmo paslaugų teikimo, smulkiųjų amatų ir panašiai veiklai organizuoti. Ilgainiui tai prisidės ir prie rajono turizmo paslaugų įvairovės didinimo, Klaipėdos regiono turizmo rinkos plėtros.
Takas reikalingas ir susisiekimui
Dviračių takų tinklo plėtra turės įtakos ir dviračių populiarinimui. Jau dabar šiais takais rieda entuziastų būrelio, pasivadinusio „Kritinė masė“ dviračiai, savaitgaliais čia mėgsta pasivaikščioti ir pasivažinėti dviračiais nemažai kitų šilutiškių.
Šilutės r. savivaldybės užsakymu 2007 m. pabaigoje UAB „Eismas“ iš Vilniaus parengė Šilutės miesto transporto sistemos studiją. Joje aptariamas ir dviračių eismas, padarytos apklausos, atlikti dviračių transporto eismo intensyvumo tyrimai, numatyta priemonių dviračių eismui gerinti. Studijos autoriai konstatuoja, kad Šilutės miesto teritorijoje esant pakankamai nedideliems atstumams ir lygiam reljefui ateityje daugiau dėmesio turėtų būti skirta žaliųjų takų tinklo plėtrai, kuriais galėtų naudotis ne tik dviratininkai, bet ir pėstieji.
Padėtis pradėjo gerėti, kai Šyšos pylimu nusidriekė pirmosios tako atkarpos. Rengiant projektą, daugiau dėmesio skirta turistinei ir rekreacinei tako reikšmei, tačiau dabar, gerokai pabrangus degalams ir miestelėnams persėdant iš automobilių ant dviračių, takas įgyja ir transporto arterijos reikšmę. Šiuo požiūriu jį galima vertinti dvejopai. Iš vienos pusės, baigus tiesti visas numatytas atkarpas, bus galima vaizdingomis apylinkėmis saugiai važiuoti palei visą Šilutę. Iš kitos pusės, šis takas yra nuošaliau pagrindinės miesto gatvės, todėl norint patekti į pageidaujamą vietą ne centrinėmis miesto gatvėmis, teks daryti lankstą.
Neišvengta ir sunkumų
Paskutinius šimtus metrų pėsčiųjų ir dviratininkų tako klojantys UAB „Šilutės polderiai“ ir UAB „Kauno keliai“ darbuotojai tikisi darbą padaryti sutartu laiku, tačiau gali tekti padirbėti ir savaitgaliais. Pasak projekto priežiūrą atliekančio Šilutės r. savivaldybės Ūkio skyriaus vedėjo Sigito Šepučio, tokios įtampos nebūtų buvę, jei ne pasikeitusios aplinkybės. Projektą įgyvendinti pradėjo generalinis rangovas UAB „Šilutės melioracija“. Pernai darbai vyko aplenkiant grafiką, tačiau žiemą, kai dėl oro sąlygų darbai buvo nutraukti, įmonėje įvyko organizacinių pasikeitimų ir nebeliko kam dirbti. Teko ieškoti subrangovų – jais parinkti UAB „Šilutės polderiai“ ir UAB „Kauno keliai“, vėluota pradėti darbus.
Projekte numatyti vėlesni darbų užbaigimo terminai, tačiau statybininkai labai nori Šilutės 500 m. jubiliejui pateikti dovaną. Betiesiant taką, paaiškėjo, kad jis kerta sodybos, kurioje gyvena trys šeimos, teritoriją. Pylimas ribojasi su šiai sodybai priklausančiu sklypu ir takas eitų palei pat namą. Anot S. Šepučio, pasitarus su sodybos gyventojais, nutarta kiek praplatinti pylimą. Tai papildomai kainuos apie 3 000 litų.
Šilutiškių nuomonės
Verslininkas Edvardas Jurjonas:
– Šis dviratininkų ir pėsčiųjų takas – geriausias dalykas, kuris padarytas dviratininkams paskutiniais metais. Šiuo taku važiuoju ir pasivažinėti, ir kaip Šilutės gražinimo draugijos narys stebiu, ar neteršiama Šyšos upė.
Dažniausiai važinėju šiuo taku savaitgaliais. Labai geras takas, reikia juo džiaugtis. Tokių takų galėtų būti daugiau, tai populiarintų dviratį. O dviratis – jau savaime gerai. Sutaupoma pinigų, mažiau teršiamas oras, žmonės pasportuoja. Ir nebūtinai tie takai turi būti betoniniai, iūkloti trinkelėmis. Kai kuriose vietose patektų ir paprasto sutvarkyto žvyrkelio, gruntinio tako.
Andrius Sirtautas, Šilutės meno mokyklos dailės mokytojas:
– Pats šiuo taku važiuoju retai. Dažniausiai per „Kritinės masės“ renginius. Matau, kaip žmonės juo bėgioja, eina pasivaikščioti. Estetiniu požiūriu takas labai gražus, bet yra ir nefunkcionalių dalykų. Labai statūs užvažiavimai nuo gatvės. Jei važiuoji su dviračiu, tenka nulipti ir jį užsistumti. O kai su vaikais važiuojame su vežimėliu, pirma tenka iškelti vaikus iš vežimėlio ir užnešti ant tako, o po to atskirai užvežti vežimėlį.
Kas projektavo ir statė šį taką, matyt, patys nesivažinėja dviračiu. Trinkelės sudėtos išilgai, todėl, jei dviratis plonomis padangomis, kaip mano, važiuojant dideliu greičiu mėto. Suprantama, kad takas darytas rekreaciniais tikslais, tačiau reikėtų pagalvoti ir apie jo funkcionalumą.
Jei taką pratęs iki uosto, bus labai šaunu. Mėgstu ten nuvažiuoti su dviračiu, ir bus labai gerai, jei pratęsus taką, tai bus galima padaryti saugiau.
Architektas Egidijus Vidrinskas:
– Iškyla klausimas: kam šie takai skirti? Kad dviračių takas, tai suprantu, tačiau miesto svečiui jį sunku rasti. Šis takas kol kas neturi nei pradžios, nei pabaigos.
Dviračių takas nėra koks numestas vamzdis. Jis turi jungti vieną traukos tašką su kitu, kad nereikėtų nulipti, perlipti, peršokti, persinešti. Kokiai publikai jis skirtas? Šioje vietoje tikrai turiu klausimų dviračių tako klojėjams ir projektuotojams. Kodėl nėra normalių nuvažiavimų nuo tako iki Darbininkų kvartalo gatvelių?
Jei tuo taku važiuotų valdžios žmonės, jie galbūt suprastų, kas negerai, ką ir kaip būtų galima taisyti. Jie juo nesinaudoja. Yra dviračių takai į Pagrynius ir Traksėdžius. Jie labai reikalingi, jais važiuoja daug žmonių ir juos reikia tvarkyti, o ne daryti taką dėl tako.