Dviračių mėgėjams – prasta žinia [2]

 

 

http://klaipeda.diena.lt/naujienos/transportas/dviraciu-megejams-prasta-zinia-342579

Pernai fiasko patyręs automatinės dviračių nuomos sistemos projektas kažin ar bus įgyvendintas ir šiemet.

Nedrįsta prognozuoti

"Tarpuvaldžiu nesinori skubinti visų šių dalykų, todėl prie dviračių terminalų klausimo grįšime, susirinkus naujos kadencijos miesto tarybai", – "Vilniaus dienai" sakė projektą koordinuojančios savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" direktorius Gintas Bliuvas.

Jis patikino, jog iš esmės visi dokumentai, kad būtų skelbiamas tarptautinis viešojo pirkimo konkursas, yra parengti. Reikėtų tik dar kartą pakeisti pernai potencialius konkurso dalyvius atgrasiusias projekto finansavimo sąlygas.

"Rudenį savivaldybės pradinę įmoką padidinome iki 0,5 mln. litų, tačiau ir po to niekas nesusigundė. Reikės vėl kelti pinigų klausimą. Tačiau nedrįstu prognozuoti, kokia bus naujos valdžios pozicija. Mūsų įdirbis yra, tereikėtų paspausti mygtuką", – aiškino G.Bliuvas.

Neseniai viešėjęs Paryžiuje jis savo akimis įsitikino, kad automatinė dviračių sistema ten veikia kaip sviestu patepta. "Klesti praktika, kad terminalus įrengia lauko reklamos įmonės. Panašiu principu norėta vadovautis ir Vilniuje, tačiau reklamos rinka taip susitraukė, kad investuoti į tokio pobūdžio projektus neapsimokėjo", – prisiminė G.Bliuvas.

Dalyvių neatsirado

Bendrovės "JCDecaux Lietuva", turinčios nemenką dviračių terminalų diegimo patirtį, generalinė direktorė Žaneta Fomova yra patvirtinusi, kad pagrindinei įmonės bendrovei buvo siunčiamos savivaldybės skelbto konkurso sąlygos. Atsakymo sulaukta konkretaus – konkurse nedalyvauti. "Investicijos į Vilnių ir taip labai didelės. "JCDecaux" dirba 59 šalyse. Bendrovės analitikų grupė nusprendė, kad šiandien yra patrauklesnių kraštų investuoti", – anuomet aiškino Ž.Fomova.

Pernai gegužę pirmą kartą skelbtame savivaldybės konkurse įrengti dviračių nuomos terminalus nepanoro dalyvauti nė viena įmonė. Konkursu nesusidomėjo nei Lietuvos, nei užsienio kapitalo bendrovės.

Potencialius rangovus atgrasė nepatrauklios projekto finansavimo sąlygos: pagal jas rangovas projektą būtų galėjęs vykdyti tik gavęs kreditą, nes Vilnius nesiūlė jokio avanso, o atsiskaityti buvo numatoma per trejus metus.

Tikisi palaikymo

Po kelių mėnesių antrąkart savivaldybės skelbtas viešojo pirkimo konkursas įrengti terminalus taip pat patyrė nokdauną. Nors devyni potencialūs konkurso dalyviai buvo užsiregistravę elektroninėje viešojo pirkimo sistemoje, konkrečių pasiūlymų Vilniaus miestui nepateikė nė vienas tiekėjas.

Nuo 2010 m. pradžios planuota sostinėje įrengti 21 dviračių nuomos punktą, kuriuose iš viso būtų 200–250 dviračių. Terminalai būtų buvę įkurti centrinėje miesto dalyje ir senamiestyje maždaug 200–500 m atstumu vienas nuo kito.

"Norėčiau tikėti, kad noro įgyvendinti projektą naujai valdžiai nepritrūks. Man norėtųsi paimti ir tai padaryti. Bet privalome vykdyti viešojo pirkimo procedūras, o jos mums kiša koją. Viešojo sektoriaus tempai labai lėti. Konkursų sąlygos griežtėja, verslininkai naudojasi teise vienas kitą skųsti, prasideda teismai, o mes tampame viso to įkaitais", – atsiduso G.Bliuvas.

Preliminariais skaičiavimais, įdiegdamas dviračių nuomos sistemą Vilnius norėtų išsiversti su 1,5–2 mln. litų.

Parašykite komentarą

Veloland.lt - Maršrutai - paslaugos - naujienos